Informace o tématu

Název práce: Numerical simulation of oil flows in tooth space of geared transmission
Úroveň: MSc Thesis
Pokračování práce: Nothing
Vedoucí práce: prof. M.Sc. Karel Fraňa, Ph.D.

+420485353436Odkaz na vyhledání telefoních čísel na telefoním seznamu Technické univerzity.
Konzultant: -
Anotace: This work contains an analysis of the existence of the local pressure minimum on the tooth wheel surface. The effect of the pressure minima on the damage of the wheel surface was investigated numerically and the study of solution parameters on the numerical results was presented. The impact of the viscosity, the torque moment and the size of gear speed was on the origin of local minima of pressure was considered. Moreover, the influence of different tooth geometry upon formation of the local minima of pressure is taken into account in order to show the possible solution of the unwanted tooth surface damage.
Předpokládaný výsledek:
  1. Studie vzniku lokálního minima tlaků na povrchu ozubeného kola s ohledem na parametry řešení a vliv těchto minim na destrukci povrchu materiálů.
  2. Vliv proměnné viskozity oleje na vznik lokálního minima tlaků při záběru ozubených kol.
  3. Vliv velikosti přenášeného kroutícího momentu na vznik extrémních lokálních tlakových minim.
  4. Návrh na eventuální potlačení vzniku lokálních extrémů tlaků změnou geometrie zubů ozubených kol.
Literatura:
  • Ferziger, J. H., Peric, M.: Computational Methods for Fluids Dynamics, Springer Verlag, 2002
  • Fluent Documentation Fluent 6.x
  • Piquet, J.: Turbulent flows, Models and Physics, Springer Verlag, 2001
  • Brennen, CH, E.: Fundamentals of Multiphase Flows, Cambridge University Press, 2005, ISBN 0521-84-80-40
Zadavatel: KEZ
Datum zveřejnění: 02.01.2008
Zvoleno dne: 02.01.2008
Zvoleno studentem: Jirouš, Stanislav
Obhájeno dne: 19.06.2008
Obhájeno s hodnocením: Succeeded
Odkaz do stagu: Podrobnější informace o tématu na stag. 
©2011-2016 Pavel Kryštůfek  Nette Framework powered Dibi powered